Artysta.pl na Facebooku
Avatar

cswlaznia

Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia mieści się w budynku dawnej Łaźni miejskiej przy ul. Jaskółczej 1, która w czerwcu 1998 roku została przekształcona w obecną instytucję wystawienniczą. Nowa placówka mieści się w bliźniaczym budynku dawnej Łaźni miejskiej przy ul.Strajku Dokerów 5 w gdańskim Nowym Porcie Jesteśmy miejscem prezentacji sztuki najnowszej polskiej i obcej. Pokazujemy to, co najlepsze w sztuce: zmienność, energię i śmiałość. Eksponujemy różnorodność nurtów sztuki współczesnej, a jej wieloaspektowości poświęcamy wykłady w programach edukacyjnych. Łaźnia jest otwarta na dyskusje publiczności i artystów, kontynuując proces współpracy ze społecznością lokalną.

Kategorie:

Znajomi artysty

Grupy artysty (0)

Nie znaleziono grup

newsy artysty

Zróbmy To Razem! (Poniedziałek 15 lipca 2013 11:25)

Zapraszamy wszystkich do udziału w akcji artystycznej Zróbmy To Razem. To już 5 edycja, która tym razem realizowana jest w ramach międzynarodowego projektu artystycznego „Close stranger: promowanie wspólnego porozumienia pomiędzy mieszkańcami Gdańska, Kaliningradu i Kłajpedy poprzez umożliwienie wymiany w obszarze współczesnej kultury i sztuki”. Zróbmy To Razem jest działaniem interaktywnym. Promuje demokratyzację aktywnego współtworzenia sztuki i kultury. W tej edycji autorzy Monika Waraxa i Kuba Budzyński pytają o to, co odbiorcy sądzą na temat sztuki w przestrzeni publicznej, jak jest odbierana oraz czy jej wyjście z galerii zbliżyło ją do odbiorcy. Swoje opinie możecie dodawać przez stronę akcji http://www.zrobmytorazem.org/ 5 edycja Zróbmy To Razem ma formę para- konkursową. Każdy, kto weźmie udział ma szansę na publikację swojego wpisu na bilbordach, prezentowanych na terenie Gdańska. Wpisy zbierane będą poprzez stronę internetową działania. Wyboru najciekawszych opinii dokonają organizatorzy wraz z publicznością. Wpisy zbierane są przez stronę: http://www.zrobmytorazem.org/ Czas trwania: Zbieranie wpisów 12/07-9/08/2013 Wybór i głosowanie na najciekawsze wpisy 10/08-30/08/2013

"Rozdziały miasta" w ramach Flanders Week w CSW Łaźnia (Czwartek 26 lutego 2015 10:53)

CSW Łaźnia 2, ul. Strajku Dokerów 5, Gdańsk - Nowy Port 20.03 - 19.04.2015 wernisaż: 19.03.2015, godz. 19:00 kuratorki: Aleksandra Księżopolska, Agnieszka Kulazińska Na wystawie w CSW Łaźnia 2 w Gdańsku zaprezentowane zostaną prace dwójki belgijskich artystów Franka Depoortera i Lore Rabaut, które częściowo powstały w wyniku ich pobytu rezydencyjnego w Gdańsku. Artyści w swojej twórczości podejmują indywidualny dialog z przestrzenią miejską. Rysunki, rzeźby Franka Depoorter`a są wypadkową zmysłowego postrzegania otoczenia i pamięci. Powstają w pracowni w oparciu o czas spędzony w danej miejskiej przestrzeni. Prace są zapisem transgresji, błędu powstającego w czasie pomiędzy przebywania w danym otoczeniu a działaniami w pracowni, swoistego rodzaju „kolorowaniem” tego co zapamiętane. Lore Rabaut doświadcza miejskiej przestrzeni w inny sposób. Linia horyzontu, rytm budynków, placów i pierzei staje się punktem wyjścia do tworzenia rysunkowych diagramów oraz abstrakcyjnych rzeźb. Powstałe prace stają się punktem wyjścia do tworzenia muzyki. Gra między przestrzenną skalą obiektów, wrażliwością dotykową materii i minimalnym wykorzystaniem archetypowych obrazów, tworzą intrygujące dzieła. Wystawa w CSW Łaźnia 2 będzie wynikiem dialogu dwóch artystycznych wrażliwości i przestrzeni dwóch różnych miast, Gandawy, z której pochodzą artyści oraz Gdańska. Wystawa jest częścią Tygodnia Flandrii, który odbędzie się 19-21 marca w CSW Łaźnia 2 w Gdańsku. Podczas wydarzenia w CSW Łaźnia 2 w Nowym Porcie odbędzie się również belgijski festiwal filmowy "Ciné Privé", skupiający się na twórczości młodych, artystów audiowizualnych. Zaprezentowane zostaną najlepsze belgijskie filmy krótkometrażowe oraz interaktywne instalacje wideo, które obejrzeć będzie można w niedostępnych na co dzień przestrzeniach budynku.

Art+Science Meeting (Wtorek 7 kwietnia 2015 10:26)

Art+Science Meeting to unikalne przedsięwzięcie na gruncie kultury polskiej, który praktycznie nie posiada odpowiedników na arenie europejskiej. Projekt wykracza poza obszar tradycyjnie pojmowanej sztuki. Promuje ideę interdyscyplinarności i komplementarności sztuki i nauki. Rozwijana od kilku lat ścisła współpraca i wymiana informacji pomiędzy CSW Łaźnia, a instytucjami naukowymi i edukacyjnymi w Polsce oraz za granicą (Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Akademia Muzyczna w Gdańsku, Centrum Nauki Kopernik, Uniwersytety w Plymouth oraz w Bremie etc.) owocuje tym, że nasz wieloletni projekt postrzegany jest jako żywa platforma współpracy pomiędzy specjalistami różnych dyscyplin naukowych i inżynieryjnych a artystami i odbiorcami. Inauguracja projektu Art+Science Meeting 2015 odbędzie się w ramach wernisażu „Nearly Human” 8 maja 2015 roku o godzinie 19:00 w Centrum Sztuki Współczesnej „Łaźnia” 2 w gdańskim Nowym Porcie. Kuratorowana przez Jaisę Reichardt wystawa poświęcona jest historii sztuki robotycznej. Na eksopzycji znajdą się również prace będące efektem zeszłorocznych warsztatów Man|Machine. Po premierze w CSW Łaźnia, wystawa zostanie pokazana w Kunsthall Grenland w Porsgrunn w Nowrwegii. 29 lipca 2015 roku otwarta zostanie wystawa „Neuroplastyka” prac Guya BenAriego z Izrealea - premiera projektu CAISSA oraz praca In potentia. Równocześnie widzowie będą mieli okazję otrzymać swój portret wykonany przez robota (Paul the Drawing Robot) skonstruowanego przez Patricka Tresseta. Tegoroczną edycję A+SM zwieńczy wystawa prac Damiena Hirsta „Nowa Religia”, której wernisaż odbędzie się 24 lipca br. w Centrum Sztuki Współczesnej „Łaźnia” 1 na Dolnym Mieście w Gdańsku. Najnowszy projekt Hirsta, „Nowa religia”, wywodzi się z pojęcia wiary i rozszerza tę perspektywę na nowe obszary. Poszczególne elementy wchodzące w skład „Nowej religii” tworzą kaplicę dedykowaną pragnieniu – pragnieniu poskromienia śmiertelności, które jednocześnie jest jednak zmuszone do konfrontacji ze śmiercią.

HUMAN TRAITS (Piątek 22 maja 2015 14:13)

Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia  ul. Jaskółcza 1, Gdańsk 31 maja – 14 czerwca 2015   Otwarcie: 31 maja 2015, godz. 18:00  Panel dyskusyjny: 1 czerwca, godz.18:00 / Baszta Słomiana, ASP w Gdańsku   Kurator: Ryszard W. Kluszczyński Koordynacja: Anna Szynwelska   Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Bronisława Komorowskiego   Wystawa francuskiego artysty i zarazem naukowca Patricka Tresseta dotyczy problematyki twórczości, zarówno ludzkiej, jak i  komputerowej  oraz naszych relacji z maszynami nowej generacji. Jego dzieła, to formy robotyczne, które dzięki wykorzystaniu przygotowanych w tym celu programów komputerowych są w stanie rysować portrety.

NERVOPLASTICA (Piątek 22 maja 2015 14:15)

Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia  ul. Jaskółcza 1, Gdańsk 31 maja – 14 czerwca 2015   Otwarcie: 31 maja 2015, godz. 18:00  Panel dyskusyjny: 1 czerwca, godz.18:00 / Baszta Słomiana, ASP w Gdańsku   Kurator: Ryszard W. Kluszczyński Koordynacja: Anna Szynwelska   Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Bronisława Komorowskiego   Guy Ben-Ary od piętnastu lat łączy w swych praktykach twórczych sztukę z neurologią. Jego projekty, realizowane we współpracy z naukowcami i innymi artystami, powstają na styku bioartu i sztuki nowych mediów. Hodowane sieci neuronowe pełnią w jego pracach rolę żywego komponentu pozostającego w interaktywnych relacjach ze składnikami technicznymi, cyfrowymi czy robotycznymi. Wystawa Nervoplastica przedstawia trzy dzieła będące przykładami kulturowego wykorzystania hodowli neuronów – swego rodzaju mózgu powstałego w wyniku zabiegów bioinżynieryjnych. In-Potentia, dzieło Guya Ben-Art i Kerstin Hudson, to rzeźba wykorzystująca wyhodowany mózg. W instalacji The Living Screen stworzonej z Tanyą Visocevic, żyjące komórki zostają wkomponowane w strukturę aparatu kinematograficznego, spełniając tam funkcję ekranu. W instalacji Snowflake zrealizowanej we współpracy z Boryaną Rossa, sieć neuronowa zbudowana z komórek szczura jest stymulowana obrazem płatka śniegu w celu wykształcenia w niej pamięci czy też snu o tym płatku. Wszystkie trzy prace są przykładami hybrydycznych powiązań sztuki i nauki. Przenoszą one wyhodowane w laboratorium formy neuronalne do sfery kulturowej jako projekty artystyczne, zapraszając publiczność do doświadczeń i refleksji dotyczących nowej, postbiologicznej rzeczywistości. Obok wskazanych dzieł na wystawie przedstawione też zostaną dokumentacje dwóch innych prac Guya Ben-Ary, kreatywnych instalacji MEART – Semi-living Artist oraz Silent Barrage, wraz z wykonanymi przez nie rysunkami.

Damien Hirst – New Religion (Czwartek 11 czerwca 2015 11:30)

Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia - ul. Jaskółcza 1, Gdańsk - Dolne Miasto 24.07 – 27.09.2015 Wernisaż: 24 lipca, godz. 18:00 Kuratorzy: Paul Stolper, Linsey Young, Anna Szynwelska Nie rozumiem, dlaczego niektórzy ludzie pokładają całkowitą wiarę w medycynę, a nie w sztukę, nie kwestionując żadnej z nich. Damien Hirst, 1991 Na wystawie „New Religion” w ramach projektu Art+Science Meeting 2015, prezentowane będą prace jednego z głównych twórców sztuki współczesnej - Damienia Hirsta. Wernisaż odbędzie się 24 lipca br. w Centrum Sztuki Współczesnej „Łaźnia” 1 na Dolnym Mieście w Gdańsku. Wiara była w centrum twórczości Damiena Hirsta od początku jego kariery. Jego wczesne prace przedstawiające szafki apteczne, jak na przykład „Bóg" z 1989 roku, przeciwstawiały bezkrytyczną wiarę w naukowy racjonalizm – przekonanie, że dzięki tabletkom będziemy zdrowi – bardziej subiektywnej wierze w religię i zbawienną, uzdrowicielską moc Boga. To porównanie wyrażało rozczarowanie Hirsta faktem, że nie wierzymy w sztukę w taki sposób, w jaki bezkrytycznie wierzy się w Boga lub naukę. Bez tej wiary w sztukę, jakiekolwiek poczucie znaczenia jest roztrwonione – a to przecież przemyślne spojrzenie sztuki i jej struktury formalne umożliwiają poznanie się na iluzjach życia. Projekt Hirsta, „New Religion”, wywodzi się z pojęcia wiary i rozszerza tę perspektywę na nowe obszary. Poszczególne elementy wchodzące w jego skład tworzą kaplicę dedykowaną pragnieniu – pragnieniu poskromienia śmiertelności, które jednocześnie jest jednak zmuszone do konfrontacji ze śmiercią. Cała wiara w religię i medycynę opiera się na tym pragnieniu, potwierdzonym tutaj przez swoje przedstawienia w sztuce – gdzie, na przykład, Święta Trójca wyobrażona jest jako wykres kołowy, starający się logicznie udowodnić to, czego udowodnić nie sposób. 44 sitodruki i cztery rzeźby składające się na „New Religion” funkcjonują niczym cykl fresków – od stworzenia świata, przez drogę krzyżową aż do Sądu Ostatecznego – otaczających ołtarz, na którym stoi cedrowy krzyż udekorowany przypominającymi klejnoty pigułki, odlane w srebrze czaszka dziecka oraz serce owinięte drutem kolczastym i przekłute igłami i żyletkami, a także wielka tabletka wykuta z marmuru. Wokół tego wotywnego ołtarza widzimy cykl grafik, afirmujących wizję Hirsta jako mariaż sacrum i profanum. Karta leków przyjmowanych przez pacjenta – o pozornie racjonalnej kolejności i strukturze tabelarycznej – staje się nowym sposobem odczytywania Biblii. Poszczególne opowieści o cudach i proroctwach są wyrażone w formie różnych właściwości medykamentów, a nawet stają się nazwami specyfików, które mają nas uzdrowić. Grafiki na zmieniającym się tle – od srebrnego, przez czerwień zakrzepłej krwi po jasne, słoneczne niebo – sprawiają, że racjonalny szereg cudownych leków wydaje się na zmianę przerażający, drogocenny i eteryczny. Grafiki przedstawiające poszczególne pigułki dodatkowo podkreślają tę tematykę, podczas gdy inne – przedstawiające czaszkę i motyla – przywodzą na myśl życie zaklęte w śmierci. Wiara – czy to w religię, sztukę czy naukę – to sposób na zabezpieczenie się przed kruchą i ulotną naturą życia. Wiara pozwala nam żyć w cieniu śmierci, przed którą nie jest w stanie zaoferować żadnej prawdziwej ucieczki. Wiara, podobnie jak sztuka, stanowi – cytując słowa Karola Marksa o religii – iluzję, która spowija, a nawet odsuwa od nas rzeczywistość. Trzynaście zestawów obejmujących pełne serie grafik i rzeźb znajdzie się w specjalnie skonstruowanych skrzynkach dewocjonalnych czy relikwiarzach, przywołując dalekie echa strategii Marcela Duchampa, który w Boîte-en-valise (1941–68) stworzył przenośne muzeum własnej kariery. „New Religion” nie stanowi jednak muzeum kariery Hirsta, za to zwięźle podsumowuje i rozszerza jego podejście do takich tematów jak wiara, śmiertelność, miłość, uwiedzenie i konsumpcja – która to tematyka dominowała w jego twórczości i nadawała jej znaczenie przez ostatnie z górą 15 lat. Art+Science Meeting 2015 jest kontynuacją projektu realizowanego przez CSW Łaźnia od 2011 roku, na który składają się wydarzenia prezentujące dzieła najwybitniejszych światowych artystów współpracujących z naukowcami bądź działających na styku nauki i sztuki, które często podejmują zagadnienia dotyczące sztucznego życia i sztucznej inteligencji, wpisując się w dyskusję na temat kondycji postludzkiej. Promuje ideę interdyscyplinarności i komplementarności sztuki i nauki. Rozwijana od kilku lat ścisła współpraca i wymiana informacji pomiędzy CSW Łaźnia, a instytucjami naukowymi i edukacyjnymi w Polsce oraz za granicą (Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Akademia Muzyczna w Gdańsku, Centrum Nauki Kopernik, Uniwersytety w Plymouth oraz w Bremie etc.) owocuje tym, że nasz wieloletni projekt postrzegany jest jako żywa platforma współpracy pomiędzy specjalistami różnych dyscyplin naukowych i inżynieryjnych a artystami i odbiorcami. Projekt „Art+Science Meeting 2015” jest dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

THE MALDIVES EXODUS CARAVAN SHOW czyli PLAN EWAKUACJI (Czwartek 25 czerwca 2015 12:04)

WYSTAWA / GRY ULICZNE / WARSZTATY / KONCERTY 27.06 – 26.07.2015 Kuratorem The Maldives Exodus Caravan Show jest duński artysta Søren Dahlgaard we współpracy z Eleną Gilbert i Microclima. Praca była pokazywana po raz pierwszy w 2013 r. na 55. Biennale Sztuki w Wenecji. W ostatnich latach odwiedziła m.in. Centrum Sztuki Te Tuhi w Nowej Zelandii, Centrum Sztuki Silent Barn w Nowym Jorku, CSW Andratx Mallorca w Hiszpanii oraz ART+CLIMATE = CHANGE 2015 w Melbourne w Australii. W The Maledives Exodus Caravan Show biorą udział artyści z różnych krajów, m.in. Bik Van der Pol, Antti Laitinen, Christian Falsnaes, SUPERFLEX, Rirkrit Tiravanija oraz 8 artystów z Malediwów. To mobilna wystawa, której celem jest zwiększanie świadomości politycznej i ekologicznej. Projekt ten, pomysłowy w wymiarze estetycznym i edukacyjnym, składa się z niematerialnych prac, takich jak performans, instalacje wideo, gry i muzyka. Wystawa powstała w odpowiedzi na trudną sytuację polityczną i ekologiczną Malediwów. Malediwy to łańcuch nisko położonych atoli na Oceanie Indyjskim, którym zagraża zatopienie spowodowane podnoszącym się wskutek globalnego ocieplenia poziomem mórz. Z politycznego punktu widzenia przez wiele lat Malediwy były również ofiarą dyktatorskich rządów. Krótki okres demokracji nastał tam wraz z objęciem urzędu prezydenta przez znanego działacza politycznego i klimatycznego Mohameda Nasheeda w latach 2008-2012. Wszelkie debaty o zmianach klimatu muszą uwzględniać w równaniu rolę ludzi. Oznacza to przyznanie głosu wszystkim tym, którzy muszą zostać usłyszani i dopilnowanie, aby reakcje na zmiany klimatyczne (adaptacja i łagodzenie ich skutków) uwzględniały aspiracje społeczności. Zatem zmiany klimatu i demokracja to dwie ściśle powiązane ze sobą kwestie. W 2012 r. zakończył się pierwszy demokratyczny okres na Malediwach, gdy siły sprzymierzone z poprzednimi władzami zmusiły prezydenta Nasheeda do ustąpienia z urzędu. Od tamtej pory antydemokratycznym siłom udało się przejąć różne organy państwa i uwięzić byłego prezydenta pod sfabrykowanymi zarzutami o terroryzm. Wielu innych przywódców demokratycznego ruchu zostało uwięzionych, dziennikarze regularnie otrzymują groźby, a brutalność policji stała się normą. Nasheed odgrywa kluczową rolę w wystawie: prezentowany jest jego esej dotyczący sprawiedliwości klimatycznej, a on sam występuje w filmie dokumentalnym The Island President zrealizowanym w 2011 r. przez amerykańskiego filmowca Jona Shenka. Przyczepa kempingowa symbolizuje tak poczucie przynależności, jak i mobilność. Dla większości z nas obszar, na którym się urodziliśmy i gdzie spędziliśmy większość życia, jest naszym domem. Dla mieszkańców Malediwów (i wielu innych narodów odczuwających skutki zmian klimatu) to poczucie życia związanego ściśle ze stałym domem może jednak niedługo stać się przeszłością, gdy ich wyspy zostaną pochłonięte przez fale. Dla przyszłych uchodźców klimatycznych dom może stać się miejscem mobilnym, niezakotwiczonym w żadnym konkretnym obszarze. Musimy liczyć się z coraz bardziej realną groźbą ucieczki, exodusu – domu, który ucieleśniony jest jedynie przez dźwięki, obrazy, wspomnienia i przedmioty, a nie konkretny stały ląd. The Maldives Exodus Caravan Show jest platformą dla sztuki jako narzędzia zmian środowiskowych, społecznych i politycznych, ze szczególnym naciskiem na kampanię Free Nasheed (Uwolnić Nasheeda). Artystyczny wkład w projekt: Viktor Bedo, Else Marie Bukdahl, Christian Falsnaes, Funko, Mark Harvey, Antti Laitinen, Harry Lee, muzyka z Malediwów, Virginie Moerenhout, Fathmath Nadira, Amani Naseem, Mohamed Nasheed , Mariyam Omar, Tom Penney, Bik Van der Pol, Alexander Ponomarev, SUPERFLEX, Meir Tati, Rirkrit Tiravanija Więcej informacji: www.outdoorgallerygdansk.eu / www.the-maldives-exodus-caravan-show.com PROGRAM WYDARZEŃ 27.06.2015 UROCZYSTA INAUGURACJA „THE MALDIVES EXODUS CARAVAN SHOW” Miejsce: Podwórko CSW Łaźnia 2, ul. Strajku Dokerów 5, Gdańsk / Nowy Port 14:00 – 16:00 Mark Harvey GROUP CLIMATE │ performans 14:00 – 19:00 Gra planszowa EXODUS 14:00 – 19:00 Gra DREAMS IN THE BOTTLE (Marzenia w butelce) – Lena Mechtchanova 14:00 – 19:00 Warsztaty plastyczne dla dzieci │sklejanie modelu przyczepy z papieru 15:00 – 16:00 Gra uliczna JELLY STOMP │ prowadzenie Amani Naseem 16:00 – 17:00 Søren Dahlgaard: oprowadzenie kuratorskie po wystawie i wykład 17:00 – 18:40 THE ISLAND PRESIDENT │ projekcja filmu w przyczepie (1h18 min.) 17:00 – 19:00 Mark Harvey POLITICAL CLIMATE WRESTLE │ performans 19:00 – 19:45 1988 │ koncert 20:30 – 22:00 THE SHIPYARD │ concert WARSZTATY I WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE „THE MALDIVES EXODUS CARAVAN SHOW” Miejsce: CSW Łaźnia 2, ul. Strajku Dokerów 5, Gdańsk / Nowy Port 02.07.2015 │ godz. 13:00 – 16:00 │ SPÓJRZ, JAK ROSNĘ: Warsztaty filozoficzne dla dzieci │ prowadzenie Monika Górska 02.07.2015 │ godz. 18:00 │ Projekcja filmu: BYŁ SOBIE LAS (2013), reż. Luc Jacquet 04.07.2015 │ godz. 12:00 – 15:00 │MIĘDZYPOKOLENIOWE POZNAWANIE SMAKÓW: warsztaty kulinarne dla dzieci i seniorów│ prowadzenie Judyta Warzecha 04.07.2015 │ godz. 15:00 – 18:00 │ Viktor Bedo OPERATION NOOSE (Operacja Pętla) │ gra z zastosowaniem operacji mobilnej 09.07.2015 │ godz. 12:00 – 16:00 │ WARSZTATY TWORZENIA MASEK – arteterapia │ prowadzenie Agata Żukiewicz 13.07. – 17.07.2015 │ godz. 10:00 – 14:00 │ KOSZMARY, SNY, MARZENIA – warsztaty arteterapii │ prowadzenie Dorota Hajduk 23.07.2015 │ godz. 12:00 – 15:00 │ BUDUJEMY PRZYJAZNE ŚRODOWISKO PSZCZOŁOM – warsztaty upcyklingowe dla dzieci i seniorów│ prowadzenie Alicja Żarkiewicz, Dominika Sokołowska Kurator: Søren Dahlgaard Koordynacja: Anna Szynwelska, Michalina Domoń Zapisy na warsztaty: Michalina Domoń, 505 711 046, m.domon@laznia.pl Więcej informacji: www.laznia.pl / www.outdoorgallerygdansk.eu CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ŁAŹNIA 2 Ul. Strajku dokerów 5 |80-544 Gdańsk | Tel.: +48 58 500 02 34 | www.laznia.pl Projekt realizowany w ramach GALERII ZEWNĘTRZNEJ MIASTA GDAŃSKA Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Duńskiego Instytutu Kultury

Spotkanie z Coco Fusco + pokaz prac CSW Łaźnia 2, ul. Strajku Dokerów 5, Gdańsk – Nowy Port 7 lipca 2015, godz. 19:00 Wstęp wolny (Czwartek 2 lipca 2015 14:16)

Spotkanie odbędzie się w języku angielskim W swojej pracy artystycznej Fusco łączy media elektroniczne i performans w różnych formatach – od inscenizowanych performansów multimedialnych z udziałem wielkoformatowych projekcji i telewizji przemysłowej do performansów na żywo nadawanych przez internet, w których to publiczność, poprzez interakcję na czacie, zaprasza się do wytyczenia przebiegu akcji. W swoim najnowszym performansie „Obserwacje drapieżnictwa u ludzi – wykład psychologa zwierząt dr Ziry” artystka wskrzesza postać z Planety Małp, aby skomentować, także w multimedialnej oprawie, współczesne formy agresji. Coco Fusco jest artystką interdyscyplinarną i pisarką oraz naukowcem wizytującym MIT w programie im. Martina Luthera Kinga na lata 2014-2015. Jest laureatką stypendium Fundacji Guggenheim (2013), ufundowanej przez Absolut nagrody za tekst o sztuce (2013), stypendium Fulbrighta (2013), amerykańskiego stypendium dla artystów (2012) oraz nagrody w dziedzinie sztuki im. Herba Alperta (2003). Performanse i prace wideo Fusco były dwukrotnie pokazywane na Biennale Współczesnej Sztuki Amerykańskiej w Muzeum Whitney w Nowym Jorku (2008, 1993), na festiwalu Next Wave organizowanym przez Brooklyńską Akademię Muzyki, na biennale w Sydney, Johannesburgu, Kwangju i Szanghaju, a także na InSite 05, Mercosul, Transmediale, Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Londynie, VideoBrasil i Performa05. Jej prace były także prezentowane w muzeum Tate Liverpool, MOMA, Walker Art Center i Muzeum Sztuki Współczesnej MACBA w Barcelonie. Artystkę reprezentuje galeria Alexander Gray Associates w Nowym Jorku. Fusco jest autorką książek English is Broken Here: Notes on Cultural Fusion in the Americas (1995), The Bodies that Were Not Ours and Other Writings (2001) oraz A Field Guide for Female Interrogators (2008). Jest też redaktorką Corpus Delecti: Performance Art of the Americas (1999) i Only Skin Deep: Changing Visions of the American Self (2003). Aktualnie pracuje nad nową książką zatytułowaną Dangerous Moves: Performance and Politics in Cuba.

Imprezy w których artysta bierze udział

Nie znaleziono imprez

Albumy zdjęć artysty

Nie znaleziono albumów

Instruktaże użytkownika

Nie znaleziono instruktaży

Video użytkownika

Nie znaleziono video

Promowane miejsca
Teatr Lalek Pleciuga
Teatr Lalek Pleciuga
Teatr Lalek PLECIUGA jest miejską instytucją kultury, która od 1953 roku prężnie funkcjonuje...

zachodniopomorskie / Szczecin

Zbiornik Kultury
Zbiornik Kultury
Młoda kultura potrzebuje przestrzeni. Zanim zdefiniują się hierarchie, zanim usankcjonują się...

małopolskie / Kraków

Old Timers Garage
Old Timers Garage
Klub prezentujący koncerty na żywo i na najwyższym poziomie. Utrzymany w klimacie...

śląskie / Katowice

Filharmonia Wrocławska im. Witolda Lutosławskiego
Filharmonia Wrocławska im. Witolda Lutosławskiego
Filharmonia oferująca szeroki repertuar, zarówno w wykonaniu własnego zespołu jak i gości z...

dolnośląskie / Wrocław

Meskalina
Meskalina
Tu songwriterzy czarują publiczność, jazzmani przypominają o dekadach dekadencji, a laptopowi...

wielkopolskie / Poznań